Tehnologia a evoluat foarte mult din 1979 încoace, dar diferența dintre generații s-a păstrat (într-o bună măsură): curiozitatea copiilor cînd vine vorba de calculatoare, dispozitivele mobile și modurile în care pot fi ele făcute să interacționeze cu oamenii este mult mai mare decît a părinților lor.

Dacă vrei să-i ajuți să progreseze în această direcție adu-i la cursurile de programare CoderDojo. Totul este gratuit, activitatea se bazează pe voluntariat, iar mișcarea CoderDojo e deja globală. În Oradea cursurile se țin la Trade Center - se vor relua în 17 septembrie (în luna august și prima jumătate a lunii septembrie s-a făcut o pauză pe motiv de vacanță și concedii).

Eşecul ultimelor sesiuni de bacalaureat a oferit posibilitatea dezvoltării multor şcoli profesionale, în domenii destul de diverse, care ar trebui să scoată (mai mult sau mai puţin pe bandă rulantă) oameni pregătiţi pentru acele meserii care nu au nevoie de studiul din facultate. SEO (search engine optimization - sau optimizarea pentru motoarele de căutare, mai pe româneşte spus) ar putea fi o asemenea meserie, deşi şansele de a introduce un cod CAEN pentru asta sînt cam mici (ca să nu spun de-a dreptul neglijabile) în următorii ani. Pentru moment ar putea fi introduse la fel de bine la codurile 6201 - Activităţi de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client - inclusiv realizarea paginilor web), respectiv 7260 - Alte activităţi legate de informatică pentru că optimizarea asta se face atît pe pagina web (modul de aranjare a informaţiilor de pe pagină, scriere de conţinut), cît şi în afara ei.

După cîţiva ani de experienţă în web design şi servicii SEO putem spune că un candidat perfect pentru o şcoală profesională în meseria de optimizare a paginilor web pentru motoarele de căutare trebuie să aibă următoarele calităţi:

Vorbind din proprie experienţă, există încă destui români care nu ştiu încă care sînt paşii pe care trebuie să-i parcurgă pentru a realiza o pagină web. Rolul acestui articol este pur informativ, de a expune aceşti paşi şi de a explica rolul nostru în obţinerea unui produs final: cel al prezenţei pe internet al clienţilor noştri.

1) Primul lucru care ai nevoie este un domeniu de internet.

Supravirtual.ro, Dan-Marius.ro şi Ronin-Do.ro (de exemplu) sînt cîteva dintre domeniile web pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului. Google.ro sau Yahoo.com sînt domeniile folosite pentru căutările pe internet. Fiecare dintre ele au (cel puţin) un calculator în spate, denumit server, care are ataşată o adresă IP specifică, care îi aparţine doar lui, este publică şi anunţă pe internet locul unde poate fi găsit. Pentru a nu scrie de fiecare o adresă IP formată din nişte cifre pe care s-ar putea să nu le ţineţi minte se foloseşte un text uşor de recunoscut şi de reţinut: numele domeniului de internet.

În cursul zilei de ieri, 6 iunie 2012, versiunea 4 a protocolului de internet folositã în ultimele decenii pentru atribuirea adreselor celor care navigheazã pe internet a fost înlocuitã cu IPv6. Pentru multã vreme navigarea pe internet era dedicatã calculatoarelor, dar în ultimii ani tot mai multe dispozitive electronice (precum telefoanele mobile, tabletele și alte gadget-uri - internetul tuturor lucrurilor e deja aici) au fost folosite în acest scop.

Schimbare structurii URL-urilor de pe site-ul tãu nu este recomandatã, dar uneori este necesarã. Motivele pot varia, dar din cînd în cînd astfel de lucruri se întîmplã. Cel mai important lucru pe care trebuie sã ți-l amintești atunci cînd ai de-a face cu așa ceva: fã-o cît mai rar posibil, iar dacã este posibil nu o fã niciodatã. Motoarelor de cãutare nu le prea plac astfel de schimbãri (site-ul trebuie reindexat de la început, ar putea apãrea conținut duplicat, rangul site-ului poate scãdea), mai ales cînd schimbarea este fãcutã des, iar redirecționãrile - backlink-urile - țintite spre un anume articol sau paginã se pot pierde. Dacã site-ul tãu este deja mare (de exemplu: un jurnal-blog sau un site pentru un ziar) poate trece ceva timp pentru a-și reveni complet.

Un URL va fi de obicei indexat într-o zi (depinde de cît de des ajung crawlerele pe site: poate varia de la cîteva ore pînã la cîteva zile), dar asta nu înseamnã cã toate URL-urile trimise cãtre motoarele de cãutare vor fi indexate. Odatã ce o paginã a fost parcursã motorul de cãutare va evalua dacã URL-ul aparține indexului lor sau nu.

Existã douã tipuri de sitemap-uri care sînt folosite acum în web design și seo: XML sitemap și HTML sitemap (care apare pe paginã). Au o structurã diferitã și nu au chiar aceleași ținte, dar au același scop: de a asigura cel mai bun acces la site și la toate paginile (articolele) de pe site.

Sitemap-urile sînt foarte importante dacã site-ul are conținut dinamic, dacã are pagini cu mult flash, meniuri DHTML de tip drop-down, meniuri css sau ajax, dacã este nou sau dacã nu are multe locații și are pagini care nu sînt prea vizibile sau chiar deloc vizibile (de exemplu arhivele și site-urile încã în lucru). Fișierele flash sînt fișiere compilate și încã nu sînt citite de cãtre motoarele de cãutare, fișierele apelate prin ajax și meniurile de tip drop-down sînt încã invizibile pentru cã programele de tip spider nu urmãresc locațiile javascript.

Instalarea unui magazin virtual osCommerce pe serverul vostru nu e greu deloc: poate fi fãcut în numai cîteva minute dacã știi ce sã faci. Configurarea magazinului este un pic mai greu (mai ales dacã vrei sã fie configurat bine), dar se poate face. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie sã le iei în considerare cînd faci asta este optimizarea pentru motoarele de cãutare a magazinului tãu virtual, doar vrei ca sã aparã pe prima pagina a rezultatelor obținute cu Google/Yahoo/Bing atunci cînd cineva cautã produsele pe care le vinzi. Nu-i așa?

Seo pentru osCommerce

Optimizarea pentru motoarele de cãutare pentru osCommerce nu este o sarcinã dificilã dacã ai la dispoziție uneltele bune (modulele seo) și ai unele cunoștințe despre cum trebuie optimizate site-urile osCommerce. Optimizarea nu este chiar atît de diferitã de cea descrisă în articolele pe care deja le-am scris pînă acum pe acest site (mai mult la secțiunea în limba engleză), dar este ceva mai specific pentru a se aplica particularitãților website-urilor pentru ecommerce (comerț electronic).

Poate cã nu v-ați gîndit niciodatã cît de importante sînt cunoștințele despre gramaticã cînd v-ați scris conținutul pentru site, dar aceste cunoștințe sînt mult prea importante pentru a fi ignorate. Cunosc cîteva specimene de indivizi care scriu o mulțime de articole pline de greșeli pe paginile lor, iar unul dintre ei are și ceva pretenții de politician... și le-am spus de fiecare datã cînd am avut ocazia sã-și corecteze modul în care scriu, mai ales erorile gramaticale.

Poate vi se pare ciudat sau interesant ce am vã spun acum, dar multe dintre paginile de prezentare ale firmelor (cel puțin cele românești) sînt foarte sãrace în conținut. Au o listã cu produse și servicii (uneori doar esențialul și nimic mai mult), ceva formular de contact și informații despre companie și cam atît. Cîteva dintre site-urile pe care le-am realizat pentru clienți de-a lungul timpului nu s-au schimbat prea mult în ultimele luni sau ultimii ani - s-au schimbat unele informații, produsele și serviciile, dar din punctul de vedere al motoarelor de cãutare sînt pe nicãieri tocmai din cauza lipsei de atenție pe care proprietarii lor le-o acordă. Însă este ceva des întîlnit - se poate observa cu ușurință și la alte site-uri: pe meleagurile cele mai consistente pagini sînt cele de știri, "blogurile" și paginile de anunțuri gratuite / directoarele web (și tocmai de aceea ultimele două categorii sînt preferate de cei fără prea multe resurse).

Pînă nu apuci să cauți oameni pentru un anume post nu ai cum să îți dai seama de ce-s în stare să scrie ei într-un curriculum vitae, oricît de multe interviuri ai avut pînă atunci ca potențial angajat.

Poți să știi deja multe despre cum sã realizezi un cv (curriculum vitae), experiența angajării cuiva îți va spune mai multe decît cam toată experiența personală. Nu are importanțã ce post sau ce trebuie sã facã... este important doar faptul cã știi exact ce vrei și nu te mulțumești cu mai puțin. Mai ales cînd dai banu pentru un serviciu și vrei rezultate bune pentru asta.

Realizăm site-uri de prezentare a activitățile tale și aplicații pentru internet care te ajută să-ți organizezi activitatea într-un mod cît mai eficientă și fără pierderi (în bani, timp și energie), oriunde te-ai afla și ai la dispoziție o conexiune de internet. Ai nevoie doar de un domeniu de internet, spațiu pe server și aplicația pe care o dezvoltăm pentru tine.

Partea de optimizare pentru motoarele de căutare este foarte importantă cînd vine vorba de site-uri - ele trebuie să îndeplinească anumite criterii pentru a apare cît mai des printre rezultatele căutărilor. Îți analizăm website-ul și îți oferim consultanță despre opțiunile pe care le ai la dispoziție pentru a crește vizibilitatea și traficul.

Dezvoltăm aplicații pentru companii și organizații diverse, adaptate cerințelor și necesităților lor prin intermediul cărora angajații și colaboratorii pot lucra mai eficient, făcînd trecerea de la fișierele excel și spreadsheets-urile de pînă acum la internetul tuturor lucrurilor. Oferim suport pentru aplicațiile folosite în mod curent și le dezvoltăm în continuare folosind tehnologii moderne.

Oferim consultanță pe marginea sistemelor informatice pe care le ai la dispoziție și îți oferim soluții pentru eficientizarea și dezvoltarea lor în continuare, îți analizăm activitatea companiei și / sau organizației și îți oferim soluții pentru proiectele pe care dorești să le pui în aplicare.