Existã douã tipuri de sitemap-uri care sînt folosite acum în web design și seo: XML sitemap și HTML sitemap (care apare pe paginã). Au o structurã diferitã și nu au chiar aceleași ținte, dar au același scop: de a asigura cel mai bun acces la site și la toate paginile (articolele) de pe site.

Sitemap-urile sînt foarte importante dacã site-ul are conținut dinamic, dacã are pagini cu mult flash, meniuri DHTML de tip drop-down, meniuri css sau ajax, dacã este nou sau dacã nu are multe locații și are pagini care nu sînt prea vizibile sau chiar deloc vizibile (de exemplu arhivele și site-urile încã în lucru). Fișierele flash sînt fișiere compilate și încã nu sînt citite de cãtre motoarele de cãutare, fișierele apelate prin ajax și meniurile de tip drop-down sînt încã invizibile pentru cã programele de tip spider nu urmãresc locațiile javascript.

Instalarea unui magazin virtual osCommerce pe serverul vostru nu e greu deloc: poate fi fãcut în numai cîteva minute dacã știi ce sã faci. Configurarea magazinului este un pic mai greu (mai ales dacã vrei sã fie configurat bine), dar se poate face. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie sã le iei în considerare cînd faci asta este optimizarea pentru motoarele de cãutare a magazinului tãu virtual, doar vrei ca sã aparã pe prima pagina a rezultatelor obținute cu Google/Yahoo/Bing atunci cînd cineva cautã produsele pe care le vinzi. Nu-i așa?

Seo pentru osCommerce

Optimizarea pentru motoarele de cãutare pentru osCommerce nu este o sarcinã dificilã dacã ai la dispoziție uneltele bune (modulele seo) și ai unele cunoștințe despre cum trebuie optimizate site-urile osCommerce. Optimizarea nu este chiar atît de diferitã de cea descrisă în articolele pe care deja le-am scris pînă acum pe acest site (mai mult la secțiunea în limba engleză), dar este ceva mai specific pentru a se aplica particularitãților website-urilor pentru ecommerce (comerț electronic).

Poate cã nu v-ați gîndit niciodatã cît de importante sînt cunoștințele despre gramaticã cînd v-ați scris conținutul pentru site, dar aceste cunoștințe sînt mult prea importante pentru a fi ignorate. Cunosc cîteva specimene de indivizi care scriu o mulțime de articole pline de greșeli pe paginile lor, iar unul dintre ei are și ceva pretenții de politician... și le-am spus de fiecare datã cînd am avut ocazia sã-și corecteze modul în care scriu, mai ales erorile gramaticale.

Poate vi se pare ciudat sau interesant ce am vã spun acum, dar multe dintre paginile de prezentare ale firmelor (cel puțin cele românești) sînt foarte sãrace în conținut. Au o listã cu produse și servicii (uneori doar esențialul și nimic mai mult), ceva formular de contact și informații despre companie și cam atît. Cîteva dintre site-urile pe care le-am realizat pentru clienți de-a lungul timpului nu s-au schimbat prea mult în ultimele luni sau ultimii ani - s-au schimbat unele informații, produsele și serviciile, dar din punctul de vedere al motoarelor de cãutare sînt pe nicãieri tocmai din cauza lipsei de atenție pe care proprietarii lor le-o acordă. Însă este ceva des întîlnit - se poate observa cu ușurință și la alte site-uri: pe meleagurile cele mai consistente pagini sînt cele de știri, "blogurile" și paginile de anunțuri gratuite / directoarele web (și tocmai de aceea ultimele două categorii sînt preferate de cei fără prea multe resurse).

Pînă nu apuci să cauți oameni pentru un anume post nu ai cum să îți dai seama de ce-s în stare să scrie ei într-un curriculum vitae, oricît de multe interviuri ai avut pînă atunci ca potențial angajat.

Poți să știi deja multe despre cum sã realizezi un cv (curriculum vitae), experiența angajării cuiva îți va spune mai multe decît cam toată experiența personală. Nu are importanțã ce post sau ce trebuie sã facã... este important doar faptul cã știi exact ce vrei și nu te mulțumești cu mai puțin. Mai ales cînd dai banu pentru un serviciu și vrei rezultate bune pentru asta.

Nu prea folosim Opera, dar paginile web trebuie testate pe cît mai multe navigatoare actuale (de preferabil toate) pentru a evita problemele ce apar datorită diferențelor de abordare dintre ele. Una dintre companiile pe care le avem drept clienți îl folosește în mod constant (e vorba de o întreagã echipã), și am avut ocazia să constatăm ceva mai mult care-s diferențe astea: una dintre ele implică imaginile din pagina - nu erau afișate cum trebuie. Dacã în Firefox, Chrome și Internet Explorer apãreau exact unde trebuie, unde se dorea, în Opera cãdeau (dacã se poate spune așa mutarea în partea de jos etichetei div în care erau introduse) din poziția doritã.

Motivul este simplu: Opera are o "micã" problemã cu imaginile la care este atribuitã proprietatea position: relative. Ar putea fi la fel de bine un bug sau o scãpare intenționatã, dar așa ceva poate da peste cap afișarea unei pagini care pare în regulã. Soluția este simplã: se stabilește position: absolute și, folosind proprietãțile top și left se poziționeazã în interiorul etichetei div acolo unde doriți.

Este ușor de observat modul în care calculatoarele, internetul și dispozitivele mobile au schimbat aceastã lume în ultimii ani. Generaţiile mai tinere, care le-au perceput încã de la primii paşi în viaţã, nu sînt în întregime conştiente de schimbarea provocatã de apariţia circuitelor integrate şi de informaţia care circulã la nivel mondial sub formã virtualã (electronicã). Nu sînt mulţi care şi-ar imagina o lume fãrã telefoane mobile, fãrã calculatoare şi fãrã internet.

În ultimul timp am observat pe la unele televiziuni româneşti o formã de interacţiune care era de neconceput acum 10-15 ani. Istoria paginilor web este deja veche, existînd pe reţeaua mondialã în paralel cu difuzarea pe undele radio a programului zilnic, dar acestea au început sã intre tot mai mult în cadrul emisiunilor zilnice. Dacã în urmã cu cîteva decenii toate transmisiile mass-media erau unidirecţionale (nu mã refer la cele prin undele radio ci la informaţia din cadrul emisiunilor), în ultimul timp bidirecţionalitatea informaţiei nu mai poate fi ignoratã.

Nu vreau sã abordez subiectul jurnalului (blog-ului, dacã ar fi sã folosesc un termen la modã) ca o afacere, deşi sînt destul care şi-au fãcut un jurnal şi cîştigã (mai mult sau mai puţin) bine de pe urma lui. În România sînt destul de puţini, dar numãrul lor creşte vertiginos pe mãsurã ce te îndepãrtezi de ţarã (virtual, pe reţea, sau în lumea senzorialã).

Subiectul acestui articol (sau opinii, sau note, spuneţi-i cum vreţi) este altul: modul în care jurnalele completeazã o afacere. O vorbã încã la modã spune cã "dacã nu eşti pe internet nu exişti". Nu îi dau în întregime dreptate, încã mai existã pe la noi destule firme mici care nu au tangenţã cu reţeaua mondialã şi nici nu-şi propun aşa ceva, dar internetul este o reţea foarte utilã în momentul în care vrei sã ieţi din cartierul/satul în care îţi desfãşori activitatea şi vrei ca lumea sã audã de tine. Cît mai multã lume, cît mai departe şi, dacã se poate, cît mai mult numai de bine. Gura tîrgului, adicã metoda anticã de popularizare, folositã pînã dincolo de epuizare, rãmîne la fel de eficientã ca întotdeauna şi s-a extins deja şi pe reţea: forumurile, pe vremuri, reţelele de socializare mai recent, sînt pline de bîrfe şi de zvonuri mai mult sau mai puţin veridice.

10 mai 2010, Poiana Grind, Parcul Național Piatra Craiului

25 de voluntari ai Agent Green atrag atenția asupra crimei forestiere. 300 ha de pãdure au fost tãiate la ras. Nimic nu s-a replantat. Versanții o iau la vale, riscul de boli și incendii este iminent, animalele și-au pierdut habitatul. Zona este afectată de inundații. Cîțiva oameni s-au imbogãțit.

Pe un versant unde pãdurea a fost tãiatã la ras voluntarii au scris din vreascurile rãmase cuvîntul CRIMÃ pe o suprafațã de 3000 mp.

Despre disputa dintre Apple și Adobe ce are în prim plan Flash-ul nu e deloc nouă și nu se va finaluza decît (probabil) peste cîțiva ani, și nu foarte bine. Cel mai probabil se va renunța complet la tehnologia respectivă. Pentru moment, însă, recent, Steve Job susținea în declația sa, printre altele, cã Flash era unul dintre principalele motive pentru blocajele care apãreau în sistemul de operare Mac OX. Concluzia finalã a declarației sale era cã Flash-ul era un produs ce nu corespundea standardelor și de aceea nu s-a mai dorit folosirea lui pe produsele Apple. Pentru mai multe detalii, am tratat subiectul aici.

Realizăm site-uri de prezentare a activitățile tale și aplicații pentru internet care te ajută să-ți organizezi activitatea într-un mod cît mai eficientă și fără pierderi (în bani, timp și energie), oriunde te-ai afla și ai la dispoziție o conexiune de internet. Ai nevoie doar de un domeniu de internet, spațiu pe server și aplicația pe care o dezvoltăm pentru tine.

Partea de optimizare pentru motoarele de căutare este foarte importantă cînd vine vorba de site-uri - ele trebuie să îndeplinească anumite criterii pentru a apare cît mai des printre rezultatele căutărilor. Îți analizăm website-ul și îți oferim consultanță despre opțiunile pe care le ai la dispoziție pentru a crește vizibilitatea și traficul.

Dezvoltăm aplicații pentru companii și organizații diverse, adaptate cerințelor și necesităților lor prin intermediul cărora angajații și colaboratorii pot lucra mai eficient, făcînd trecerea de la fișierele excel și spreadsheets-urile de pînă acum la internetul tuturor lucrurilor. Oferim suport pentru aplicațiile folosite în mod curent și le dezvoltăm în continuare folosind tehnologii moderne.

Oferim consultanță pe marginea sistemelor informatice pe care le ai la dispoziție și îți oferim soluții pentru eficientizarea și dezvoltarea lor în continuare, îți analizăm activitatea companiei și / sau organizației și îți oferim soluții pentru proiectele pe care dorești să le pui în aplicare.