Poate vi se pare ciudat sau interesant ce am vã spun acum, dar multe dintre paginile de prezentare ale firmelor (cel puțin cele românești) sînt foarte sãrace în conținut. Au o listã cu produse și servicii (uneori doar esențialul și nimic mai mult), ceva formular de contact și informații despre companie și cam atît. Cîteva dintre site-urile pe care le-am realizat pentru clienți de-a lungul timpului nu s-au schimbat prea mult în ultimele luni sau ultimii ani - s-au schimbat unele informații, produsele și serviciile, dar din punctul de vedere al motoarelor de cãutare sînt pe nicãieri tocmai din cauza lipsei de atenție pe care proprietarii lor le-o acordă. Însă este ceva des întîlnit - se poate observa cu ușurință și la alte site-uri: pe meleagurile cele mai consistente pagini sînt cele de știri, "blogurile" și paginile de anunțuri gratuite / directoarele web (și tocmai de aceea ultimele două categorii sînt preferate de cei fără prea multe resurse).

Pînă nu apuci să cauți oameni pentru un anume post nu ai cum să îți dai seama de ce-s în stare să scrie ei într-un curriculum vitae, oricît de multe interviuri ai avut pînă atunci ca potențial angajat.

Poți să știi deja multe despre cum sã realizezi un cv (curriculum vitae), experiența angajării cuiva îți va spune mai multe decît cam toată experiența personală. Nu are importanțã ce post sau ce trebuie sã facã... este important doar faptul cã știi exact ce vrei și nu te mulțumești cu mai puțin. Mai ales cînd dai banu pentru un serviciu și vrei rezultate bune pentru asta.

Nu prea folosim Opera, dar paginile web trebuie testate pe cît mai multe navigatoare actuale (de preferabil toate) pentru a evita problemele ce apar datorită diferențelor de abordare dintre ele. Una dintre companiile pe care le avem drept clienți îl folosește în mod constant (e vorba de o întreagã echipã), și am avut ocazia să constatăm ceva mai mult care-s diferențe astea: una dintre ele implică imaginile din pagina - nu erau afișate cum trebuie. Dacã în Firefox, Chrome și Internet Explorer apãreau exact unde trebuie, unde se dorea, în Opera cãdeau (dacã se poate spune așa mutarea în partea de jos etichetei div în care erau introduse) din poziția doritã.

Motivul este simplu: Opera are o "micã" problemã cu imaginile la care este atribuitã proprietatea position: relative. Ar putea fi la fel de bine un bug sau o scãpare intenționatã, dar așa ceva poate da peste cap afișarea unei pagini care pare în regulã. Soluția este simplã: se stabilește position: absolute și, folosind proprietãțile top și left se poziționeazã în interiorul etichetei div acolo unde doriți.

Este ușor de observat modul în care calculatoarele, internetul și dispozitivele mobile au schimbat aceastã lume în ultimii ani. Generaţiile mai tinere, care le-au perceput încã de la primii paşi în viaţã, nu sînt în întregime conştiente de schimbarea provocatã de apariţia circuitelor integrate şi de informaţia care circulã la nivel mondial sub formã virtualã (electronicã). Nu sînt mulţi care şi-ar imagina o lume fãrã telefoane mobile, fãrã calculatoare şi fãrã internet.

În ultimul timp am observat pe la unele televiziuni româneşti o formã de interacţiune care era de neconceput acum 10-15 ani. Istoria paginilor web este deja veche, existînd pe reţeaua mondialã în paralel cu difuzarea pe undele radio a programului zilnic, dar acestea au început sã intre tot mai mult în cadrul emisiunilor zilnice. Dacã în urmã cu cîteva decenii toate transmisiile mass-media erau unidirecţionale (nu mã refer la cele prin undele radio ci la informaţia din cadrul emisiunilor), în ultimul timp bidirecţionalitatea informaţiei nu mai poate fi ignoratã.

Nu vreau sã abordez subiectul jurnalului (blog-ului, dacã ar fi sã folosesc un termen la modã) ca o afacere, deşi sînt destul care şi-au fãcut un jurnal şi cîştigã (mai mult sau mai puţin) bine de pe urma lui. În România sînt destul de puţini, dar numãrul lor creşte vertiginos pe mãsurã ce te îndepãrtezi de ţarã (virtual, pe reţea, sau în lumea senzorialã).

Subiectul acestui articol (sau opinii, sau note, spuneţi-i cum vreţi) este altul: modul în care jurnalele completeazã o afacere. O vorbã încã la modã spune cã "dacã nu eşti pe internet nu exişti". Nu îi dau în întregime dreptate, încã mai existã pe la noi destule firme mici care nu au tangenţã cu reţeaua mondialã şi nici nu-şi propun aşa ceva, dar internetul este o reţea foarte utilã în momentul în care vrei sã ieţi din cartierul/satul în care îţi desfãşori activitatea şi vrei ca lumea sã audã de tine. Cît mai multã lume, cît mai departe şi, dacã se poate, cît mai mult numai de bine. Gura tîrgului, adicã metoda anticã de popularizare, folositã pînã dincolo de epuizare, rãmîne la fel de eficientã ca întotdeauna şi s-a extins deja şi pe reţea: forumurile, pe vremuri, reţelele de socializare mai recent, sînt pline de bîrfe şi de zvonuri mai mult sau mai puţin veridice.

10 mai 2010, Poiana Grind, Parcul Național Piatra Craiului

25 de voluntari ai Agent Green atrag atenția asupra crimei forestiere. 300 ha de pãdure au fost tãiate la ras. Nimic nu s-a replantat. Versanții o iau la vale, riscul de boli și incendii este iminent, animalele și-au pierdut habitatul. Zona este afectată de inundații. Cîțiva oameni s-au imbogãțit.

Pe un versant unde pãdurea a fost tãiatã la ras voluntarii au scris din vreascurile rãmase cuvîntul CRIMÃ pe o suprafațã de 3000 mp.

Despre disputa dintre Apple și Adobe ce are în prim plan Flash-ul nu e deloc nouă și nu se va finaluza decît (probabil) peste cîțiva ani, și nu foarte bine. Cel mai probabil se va renunța complet la tehnologia respectivă. Pentru moment, însă, recent, Steve Job susținea în declația sa, printre altele, cã Flash era unul dintre principalele motive pentru blocajele care apãreau în sistemul de operare Mac OX. Concluzia finalã a declarației sale era cã Flash-ul era un produs ce nu corespundea standardelor și de aceea nu s-a mai dorit folosirea lui pe produsele Apple. Pentru mai multe detalii, am tratat subiectul aici.

Tendința ultimilor ani în ce privește rãzboiul navigatoarelor pe internet este ridicarea navigatoarelor mai noi în dezavantajul produsului Microfost. Dacã în 2003 Internet Explorer deținea 95% din piațã, acum este folosit de numai 59,9% dintre utilizatori.

Tendința de atac a atacatorilor informatici s-a schimbat: ei nu mai încearcã atît de mult sã exploateze gãurile de securitate din programele existente (software) și se axeazã tot mai mult pe domeniul ingineriei sociale prin care cautã sã-i pãcãleascã pe utilizatori în a-și descãrca în calculatoare. Studiul lui Google care aratã acest lucru este prezentat și aici. Astfel, pe mãsurã ce utilizatorii navigheazã pe rețea le apar ferestre cu avertismente ale unor antiviruși falși în încercarea de a-i speria pe oameni. Acest gen de atacuri reprezintã 15% din totatul malware-ului detectat în perioada ianuarie 2009 și februarie 2010. O altã problemã o reprezintã faptul cã aceste tentative de înșelãciune au fost integrate în cadrul campaniilir de publicitate, iar acest lucru îi afecteazã pe cei care distribuie publicitate pe rețea.

Apple a reușit sã vîndã 1 milion de bucãți din iPad 3G + wi-fi în primele 28 de zile de la lansare. Astfel, numãrul 1 milion a fost vîndul la 30 aprilie. Mai multe informații aici.

Majoritatea dintre programatorii care au lucrat cu bazele de date s-au lovit de-a lungul timpului de situația reindexării unei tabele. E vorba despre acele tabele care conțin un index auto_increment a cãrui valoare se mãrește cu 1 la fiecare introducere a unor valori noi în tabelã. Din diverse motive anumite valori trebuie șterse, iar indecșii nu se refac. Asfel, în tabelã apar "gãuri" în numãrãtoarea indexului, iar indecșii nu mai sînt consecutivi.

Realizăm site-uri de prezentare a activitățile tale și aplicații pentru internet care te ajută să-ți organizezi activitatea într-un mod cît mai eficientă și fără pierderi (în bani, timp și energie), oriunde te-ai afla și ai la dispoziție o conexiune de internet. Ai nevoie doar de un domeniu de internet, spațiu pe server și aplicația pe care o dezvoltăm pentru tine.

Partea de optimizare pentru motoarele de căutare este foarte importantă cînd vine vorba de site-uri - ele trebuie să îndeplinească anumite criterii pentru a apare cît mai des printre rezultatele căutărilor. Îți analizăm website-ul și îți oferim consultanță despre opțiunile pe care le ai la dispoziție pentru a crește vizibilitatea și traficul.

Dezvoltăm aplicații pentru companii și organizații diverse, adaptate cerințelor și necesităților lor prin intermediul cărora angajații și colaboratorii pot lucra mai eficient, făcînd trecerea de la fișierele excel și spreadsheets-urile de pînă acum la internetul tuturor lucrurilor. Oferim suport pentru aplicațiile folosite în mod curent și le dezvoltăm în continuare folosind tehnologii moderne.

Oferim consultanță pe marginea sistemelor informatice pe care le ai la dispoziție și îți oferim soluții pentru eficientizarea și dezvoltarea lor în continuare, îți analizăm activitatea companiei și / sau organizației și îți oferim soluții pentru proiectele pe care dorești să le pui în aplicare.