Tendința ultimilor ani în ce privește rãzboiul navigatoarelor pe internet este ridicarea navigatoarelor mai noi în dezavantajul produsului Microfost. Dacã în 2003 Internet Explorer deținea 95% din piațã, acum este folosit de numai 59,9% dintre utilizatori.

Tendința de atac a atacatorilor informatici s-a schimbat: ei nu mai încearcã atît de mult sã exploateze gãurile de securitate din programele existente (software) și se axeazã tot mai mult pe domeniul ingineriei sociale prin care cautã sã-i pãcãleascã pe utilizatori în a-și descãrca în calculatoare. Studiul lui Google care aratã acest lucru este prezentat și aici. Astfel, pe mãsurã ce utilizatorii navigheazã pe rețea le apar ferestre cu avertismente ale unor antiviruși falși în încercarea de a-i speria pe oameni. Acest gen de atacuri reprezintã 15% din totatul malware-ului detectat în perioada ianuarie 2009 și februarie 2010. O altã problemã o reprezintã faptul cã aceste tentative de înșelãciune au fost integrate în cadrul campaniilir de publicitate, iar acest lucru îi afecteazã pe cei care distribuie publicitate pe rețea.

Apple a reușit sã vîndã 1 milion de bucãți din iPad 3G + wi-fi în primele 28 de zile de la lansare. Astfel, numãrul 1 milion a fost vîndul la 30 aprilie. Mai multe informații aici.

Majoritatea dintre programatorii care au lucrat cu bazele de date s-au lovit de-a lungul timpului de situația reindexării unei tabele. E vorba despre acele tabele care conțin un index auto_increment a cãrui valoare se mãrește cu 1 la fiecare introducere a unor valori noi în tabelã. Din diverse motive anumite valori trebuie șterse, iar indecșii nu se refac. Asfel, în tabelã apar "gãuri" în numãrãtoarea indexului, iar indecșii nu mai sînt consecutivi.

Astãzi dl. Vladimir Brilinsky, redactoul șef al revistei Dacia Magazin, a rãspuns invitației doamnei profesoare Nițã Carmen și a ținut conferința despre secretele dacilor la Colegiul Național Emanuil Gojdu din Oradea. La ora 13 a avut loc prezentarea pentru elevi, iar de la ora 18 a avut loc conferința pentru oricine a dorit sã vinã. Dl. Brilinsky, Nunu, este cunoscut pentru activitatea sa în ce privește protejarea, promovarea și promovarea Sarmisezetuzei Regia, dar și pentru promovarea istoriei vechi a românilor.

Dedicația lui Nunu atrage mereu oameni noi, curioși sã afle lucruri vechi și noi despre istoria veche a românilor. Vechi pentru cã fac parte din istorie, cu toate dovezile arheologice, lingvistice și documentare, noi pentru cã versiunea oficialã a istorie le ignorã sau nu le recunoaște. Spre deosebire de istoricii europeni, istoricii români rãmîn încã sceptici în acceptarea noului: povestea inventatã de generația pașoptistã (cea a revoluției din 1848) care susținea cã sîntem urmași ai Romei pentru a obține drepturi și avatanje pentru poporul român a devenit o istorie oficialã, în ciuda dovezilor incomplete care o susțin și a dovezilor care sînt împotriva ei. Chiar și termenul de român este unul inventat cu acea ocazie, și este doar o altã denumire pentru daci. Ea se alãturã altor denumiri pe care aceștia le-au purtat de-a lungul timpului: traci, daco-geți, carpi, vlahi, valahi, etc. Dupã cum s-a susținut la conferințã, istoriografia româneascã doarme profund. Eu spun cã doarme și are coșmaruri, dar asta este o altã poveste.

În medie una din 150 de pagini web cu extensia .ro este infectatã cu un virus și prezintã riscuri pentru cei care o acceseazã. Nivelul este de 10 ori mai ridicat decît în cazul paginilor web înregistrate în Japonia, a declarat Costin Raiu, expert în cadrul Kaspersky Lab România.

"Printr-un program demarat in 2006 monitorizam peste 150.000 de site-uri cu extensia .ro. Printre paginile web infectate se numãrã cele aparținînd unor instituții bancare și guvernamentale sau din domeniul medical, inclusiv paginile a trei mãnãstiri", a spus Raiu. Acesta era prezent la Zilele Biz.

Compania ruseascã Kaspersky Lab este prezentã în Romania din anul 2003 printr-un departament de cercetare si dezvoltare. Începînd cu anul 2008 producãtorul de soluții de securitate informaticã a deschis un birou local de marketing și vînzãri. În acest an afacerile Kaspersky Lab în România au fost estimate la un milion de euro.

 

Malware este un termen folosit în limba englezã și preluat destul de des în limbajul terminologic românesc care provine de la malicious software (adicã programe malițioase). E vorba despre acele programe care se folosesc de gãurile (de securitate) ale sistemului și de naivitatea ori neatenția utilizatorilor pentru a strînge informații confidențiale în folosul propriu sau pentru a face rãu. Printre programele malițioase se regãsesc virușii, troienii, viermii, phishing și o mulțime de alte amenințãri care apar zilnic.

Aparent, ceea ce a început cu un articol despre nesimțirea unora devine un serial... Un adevãrat roman foileton. Dacã ați citit deja primele trei pãrți v-ați așteptat deja la o continuare... Dacã la început se promiteau cantitãți imense de bani (cel puțin pentru omul obișnuit), din cauza opoziției întîmpinate Gabriel Resources a ales alte cãi de atac.

Într-o nouã reclamã ei pretind cã metoda de exploatare a aurul cu ajutorul cianurilor este o metodã sigurã, folositã la multe exploatãri aurifere din lume. Adicã o altã minciunã. Oricît de multe metode de protecție și-au luat companiile miniere în ultimii ani, oricînd se poate întîmpla un accident... o adevãratã catastrofã cînd vine vorba de Roșia Montanã. Acolo nu se pune doar problema de mediu, ci și de vestigii istorice.

În cursul zilei de azi douã dintre paginile realizate de Supravirtual nu au fost accesibile. Contactați, administratorii serverului au motivat problema pe motiv de atac informatic. În seara aceasta s-a întîmplat același lucru. Folosind un program utilitar de urmãrire a accesului la paginã am observat cã blocajul se întîmpla la serverele RoNIX. Utilitarul spune cã „DialTelecom.RoNIX.ro reports: Destination host unreachable.”

Deci, putea fi un atac informatic de tip DOS... sau doar o problemã tehnicã.

O nouã reclamã cu marca Gabriel Resources lovește mințile românilor prin intermediul televizoarelor (și nu numai): experiențele anterioare le-au arãtat lacomilor cãutãtori de aur cã promisiunile nefondate (în cantitãți prea impresionante pentru a-i crede cineva) de bani nu prea merg pe meleagurile mioritice. Măcar o dată unii dintre românii au fost pãcãliți de prea multe ori pentru a mai crede pe oricine care vrea sã-i fraiereascã - ar fi reconfortant dacă s-ar face primăvară cu o singură floare.

Aparent, rezistența de pînă acum a fost un pic prea mare, iar gigeii au continuat atacul dintr-o altã perspectivã. Nu vã faceți o pãrere greșitã: gigeii de la Gabriel Resources sînt în stare să spună și să facă absolut orice pentru a obține ceea ce vor, iar dacã nu găsesc suficienți fraieri pentru a-și pune practică proiectele cautã mereu alte cãi de acces. Acum ei promit cã vor curãța cianura de la Roșia Montanã, o acțiune care ar costa statul român 30 de milioane de dolari. Imaginile cu apã poluatã sînt foarte sugestive, doar au avut o mulțime de locuri de unde sã le preia. Existã destule exploatãri miniere în lumea asta care au lãsat doar poluare și terenuri deșertice în urma lor, NU vrem încã una. Este prea frumos pentru a fi crezut cã o companie minierã sã facã curãțenie dupã ce-a distrus tot, nu prea s-a întîmplat nicãieri în lume iar statul român nu este deloc interesat sã se asigure cã se va întîmpla așa ceva aici.

Acest articol este dedicat unui element care a devenit esențial în ultimii ani în dezvoltarea unei afaceri: relația pe care afacerea o are cu Internetul. De ce o relație? Pentru cã pot spune fãrã sã mã înșel prea tare cã internetul este o ființã vie (fie ea și virtualã), conține bucãți din viața tuturor celor care au participat la creearea și dezvoltarea lui, atît ca nivel de organizare (rețeliștii), cît și ca conținut (jurnale, știri, pagini de prezentare, forumuri). Conține pãrerile oamenilor, bucuriile și frustãrile lor, întîmplãri de viațã.

Internetul este într-o continuã dezvoltare și este chiar posibil sã ajungã sã devinã conștient. Dar asta nu se va întîmpla înainte de a atinge un punct critic al acumulãrii de informații și de a se dezvolta suficient de bine inteligențele artificiale. Este foarte posibil sã fi atins deja acest punct critic, dar dezvoltarea IA-urilor este încã foarte departe de un nivel oarecare de conștiințã.

Realizăm site-uri de prezentare a activitățile tale și aplicații pentru internet care te ajută să-ți organizezi activitatea într-un mod cît mai eficientă și fără pierderi (în bani, timp și energie), oriunde te-ai afla și ai la dispoziție o conexiune de internet. Ai nevoie doar de un domeniu de internet, spațiu pe server și aplicația pe care o dezvoltăm pentru tine.

Partea de optimizare pentru motoarele de căutare este foarte importantă cînd vine vorba de site-uri - ele trebuie să îndeplinească anumite criterii pentru a apare cît mai des printre rezultatele căutărilor. Îți analizăm website-ul și îți oferim consultanță despre opțiunile pe care le ai la dispoziție pentru a crește vizibilitatea și traficul.

Dezvoltăm aplicații web și pentru dispozitive mobile pentru companii și organizații diverse, adaptate cerințelor și necesităților clienților. Prin intermediul lor angajații și colaboratorii pot lucra mai eficient și cu mai puține cheltuieli pentru companie. Oferim suport pentru aplicațiile folosite în mod curent și le dezvoltăm în continuare folosind tehnologii moderne.

Oferim consultanță pe marginea sistemelor informatice pe care le ai la dispoziție și îți oferim soluții pentru eficientizarea și dezvoltarea lor în continuare, îți analizăm activitatea companiei și / sau organizației și îți oferim soluții pentru proiectele pe care dorești să le pui în aplicare.