Aparent, ceea ce a început cu un articol despre nesimțirea unora devine un serial... Un adevãrat roman foileton. Dacã ați citit deja primele trei pãrți v-ați așteptat deja la o continuare... Dacã la început se promiteau cantitãți imense de bani (cel puțin pentru omul obișnuit), din cauza opoziției întîmpinate Gabriel Resources a ales alte cãi de atac.

Într-o nouã reclamã ei pretind cã metoda de exploatare a aurul cu ajutorul cianurilor este o metodã sigurã, folositã la multe exploatãri aurifere din lume. Adicã o altã minciunã. Oricît de multe metode de protecție și-au luat companiile miniere în ultimii ani, oricînd se poate întîmpla un accident... o adevãratã catastrofã cînd vine vorba de Roșia Montanã. Acolo nu se pune doar problema de mediu, ci și de vestigii istorice.

În cursul zilei de azi douã dintre paginile realizate de Supravirtual nu au fost accesibile. Contactați, administratorii serverului au motivat problema pe motiv de atac informatic. În seara aceasta s-a întîmplat același lucru. Folosind un program utilitar de urmãrire a accesului la paginã am observat cã blocajul se întîmpla la serverele RoNIX. Utilitarul spune cã „DialTelecom.RoNIX.ro reports: Destination host unreachable.”

Deci, putea fi un atac informatic de tip DOS... sau doar o problemã tehnicã.

O nouã reclamã cu marca Gabriel Resources lovește mințile românilor prin intermediul televizoarelor (și nu numai): experiențele anterioare le-au arãtat lacomilor cãutãtori de aur cã promisiunile nefondate (în cantitãți prea impresionante pentru a-i crede cineva) de bani nu prea merg pe meleagurile mioritice. Măcar o dată unii dintre românii au fost pãcãliți de prea multe ori pentru a mai crede pe oricine care vrea sã-i fraiereascã - ar fi reconfortant dacă s-ar face primăvară cu o singură floare.

Aparent, rezistența de pînă acum a fost un pic prea mare, iar gigeii au continuat atacul dintr-o altã perspectivã. Nu vã faceți o pãrere greșitã: gigeii de la Gabriel Resources sînt în stare să spună și să facă absolut orice pentru a obține ceea ce vor, iar dacã nu găsesc suficienți fraieri pentru a-și pune practică proiectele cautã mereu alte cãi de acces. Acum ei promit cã vor curãța cianura de la Roșia Montanã, o acțiune care ar costa statul român 30 de milioane de dolari. Imaginile cu apã poluatã sînt foarte sugestive, doar au avut o mulțime de locuri de unde sã le preia. Existã destule exploatãri miniere în lumea asta care au lãsat doar poluare și terenuri deșertice în urma lor, NU vrem încã una. Este prea frumos pentru a fi crezut cã o companie minierã sã facã curãțenie dupã ce-a distrus tot, nu prea s-a întîmplat nicãieri în lume iar statul român nu este deloc interesat sã se asigure cã se va întîmpla așa ceva aici.

Acest articol este dedicat unui element care a devenit esențial în ultimii ani în dezvoltarea unei afaceri: relația pe care afacerea o are cu Internetul. De ce o relație? Pentru cã pot spune fãrã sã mã înșel prea tare cã internetul este o ființã vie (fie ea și virtualã), conține bucãți din viața tuturor celor care au participat la creearea și dezvoltarea lui, atît ca nivel de organizare (rețeliștii), cît și ca conținut (jurnale, știri, pagini de prezentare, forumuri). Conține pãrerile oamenilor, bucuriile și frustãrile lor, întîmplãri de viațã.

Internetul este într-o continuã dezvoltare și este chiar posibil sã ajungã sã devinã conștient. Dar asta nu se va întîmpla înainte de a atinge un punct critic al acumulãrii de informații și de a se dezvolta suficient de bine inteligențele artificiale. Este foarte posibil sã fi atins deja acest punct critic, dar dezvoltarea IA-urilor este încã foarte departe de un nivel oarecare de conștiințã.

Înãsprirea condițiilor de creditare și dobînzile mari i-au fãcut pe români sã caute alte modalitãți de finanțare. În plinã crizã bãncile din Ungaria s-au reorientat și au coborît ștacheta. De la 1 iunie 2009, 18 bãnci din Ungaria oferã bani și strãinilor, iar asta a dat un imbold nou celor ce doresc sã-și cumpere o locuințã. Bãncile din Ungaria își atrag clienți cu dobînzi de cîteva ori mai mici decît la noi și cu mai puține hîrtii. În plus, prețurile caselor sînt mult mai mici și nu se plãtește impozit pe case și terenuri. Spre deosebire de România, bãncile ungurești acceptã un grad de îndatorare de pîna la 90%.

Dobînda este mai micã, de la 3,5 pana la 5,8% pentru creditele în valutã, în euro sau franci elvețieni. Perioada de așteptare este de maxim o lunã. Adicã mai repede decît la noi și cu acte mai puține: cei care vor sã obținã un credit imobiliar au nevoie de fișa fiscalãpe ultimul an, adeverințã de salariu pe ultima lunã și o declarație pe proprie rãspundere cã nu mai au un alt împrumut la o bancã din Europa.

Zilele acestea am auzit o expresie pe care nu o regãsesc în vorbirea curentã: amprenta de carbon, ca parte a campaniei „Amprenta de Carbon – Aflã cît risipești din viitorul tãu”. În contextul în care am auzit-o era vorba despre amprenta de dioxid de carbon a fiecãrei persoane, adicã de cît dioxid de carbon risipește aceasta într-un an. Nu vreau sã scriu neaparat despre campania asta, așa cã vã las sã aflați mai multe informații aici: http://www.generatiaverde.ro (dacã chiar vã intereseazã).

În schimb vreau sã scriu despre isteria care este pe cale sã cuprind o mare parte a civilizației umane. Oamenii de științã spun cã în curînd clima se va schimba ireversibil din cauza emisiilor de dioxid de carbon, cã temperatura globalã este într-o continuã creștere, cã speciile de animale și plante dispar în mod accelerat și cã vor continua sã disparã, cã nivelul oceanelor și mãrile planetei va crește și cã orașele de pe coaste sînt în pericol sã disparã sub ape, cã recoltele vor fi distruse de secetã. În mai puțin de 100 de luni, lupta de prevenire se va transforma într-o luptã de supraviețuire cu schimbãrile climatice susțin rapoartele și experții Comisiei Europene.

Semnalul de avertizare este clar, pericolul este evident, dar nu sînt în întregime de acord cu gravitatea pe care o atribuie unii problemei și, mai ales, cu reacțiile unora. La o privire mai realistã asupra istoriei planetei nu putem exclude faptul cã au existat mai multe ere glaciare, foarte probabil precedate de ere de încãlzire accentuatã a climei, iar viața a continuat sã existe. Unele specii au dispãrut între timp, majoritatea s-au modificat în funcție de noul climat, dar viața în sine continuã sã existe. Foarte probabil va continua sã existe și peste 100, o mie sau un milion de ani de acum înainte, foarte probabil va continua sã existe și dacã accest „accident” numit umanitate va dispare lãsînd în urmã loc de dezvoltare spre inteligențã altor specii.

Într-o lume nebunã, unii oameni au ajuns sã calculeze inclusiv cît CO2 este emis de cãutãrile pe Google, de exemplu, pierzîndu-se într-un șir imens de detalii care sînt irelevante pentru mulți. Chiar, cui îi pasã cît CO2 este generat de o cãutare cu Google? Oricum, sînt mai mult de 200 de milioane de cãutãri pe rețea zilnic.

Comenzile SQL commands sînt similare și au același rezultat: ștergerea înregistrãrilor din tabelã. Întrebarea despre difernþã este deseori întrebatã de începãtori și în cadrul interviurilor. Diferenþa este destul de simplã, dar oamenii le mai confundã pentru cã vãd același rezultat la ambele interogãri.

Lista de diferențe este urmãtoarea:

De ce varianta a doua? și de ce „culmea nesimțirii”? Pentru cã este vorba de reclamele de la Gold Corporation, aurul de la Roșia Montanã, lãcomia fãrã mãsurã a oameni, și completarea unui articol mai vechi.

O nouã reclamã gen Gold Corporation a început să fie difuzată la greu. Cunoscînd modul de gîndire al indivizilor respectivi, nu poate decît sã fie o parte a noii campanii de momire (adicã pãcãlire, știți voi cum, o pãcãlire ca a mãgarului pe care îl faci sã se miște unde vrei dacã îi pui în fațã un morcov atîrnat de un bãț) a opiniei publice românești. Evident, mãgarul nu va ajunge niciodatã la morcovul ãla, tot așa și românul nu va ajunge niciodatã la banii promiși de Gabriel Resources. E doar praf în ochii cît cepele la auzul sumei exorbitante de 4 miliarde. Nu valoreazã nici mãcar pe hîrtia pe care scrii „patru miliarde”.

Este greu de crezut cã o companie monopolistã ca Google ar putea sã fie speriatã de noile motoare de cãutare (ca și Bing sau cel la care lucreazã Facebook), sau chiar și combinația lor cu Yahoo (mai ales cã Yahoo a acceptat ca propriul lor motor de cãutare sã fie înlocuit cu Bing). Dar, chiar și așa, la numai douã luni dupã ce Microsoft a lansat Bing, Google a anunțat cã dezvoltã o nouã tehnologie de cãutare pe rețea (online) cu numele de cod „Caffeine” (Cofeina), ceea ce ar putea schimba poziția pe care o ocupã companiile în rezultatele cãutarilor. Pentru acele companii și persoane fizice care fac buni sau care supraviețuiesc în funcție de traficul generat de Google, noua tehnologie reprezintã un motiv de ingrijorare.

Pentru a comemora a 40-a aniversare a misiunii Apollo 11, NASA a făcut public codul sursă al programului pentru Calculatorul de Ghidaj Apollo, care l-a ajutat pe om să pună piciorul pe Lună, sub licenţa GNU GPLv2.

Calculatorul de Ghidaj Apollo (CGA) a fost primul recunoscut ca fiind sistem integrat modern, folosit în timp real de piloţii astronauţi pentru a colecta şi furniza informaţii despre zbor, şi de a controla automat toate funcţiile de navigare a navetei spaţiale Apollo. A fost dezvoltat la începutul anilor 1960 pentru programul Apollo de către Laboratorul de Aparate de Măsurat şi Control de la MIT.

Realizăm site-uri de prezentare a activitățile tale și aplicații pentru internet care te ajută să-ți organizezi activitatea într-un mod cît mai eficientă și fără pierderi (în bani, timp și energie), oriunde te-ai afla și ai la dispoziție o conexiune de internet. Ai nevoie doar de un domeniu de internet, spațiu pe server și aplicația pe care o dezvoltăm pentru tine.

Partea de optimizare pentru motoarele de căutare este foarte importantă cînd vine vorba de site-uri - ele trebuie să îndeplinească anumite criterii pentru a apare cît mai des printre rezultatele căutărilor. Îți analizăm website-ul și îți oferim consultanță despre opțiunile pe care le ai la dispoziție pentru a crește vizibilitatea și traficul.

Dezvoltăm aplicații pentru companii și organizații diverse, adaptate cerințelor și necesităților lor prin intermediul cărora angajații și colaboratorii pot lucra mai eficient, făcînd trecerea de la fișierele excel și spreadsheets-urile de pînă acum la internetul tuturor lucrurilor. Oferim suport pentru aplicațiile folosite în mod curent și le dezvoltăm în continuare folosind tehnologii moderne.

Oferim consultanță pe marginea sistemelor informatice pe care le ai la dispoziție și îți oferim soluții pentru eficientizarea și dezvoltarea lor în continuare, îți analizăm activitatea companiei și / sau organizației și îți oferim soluții pentru proiectele pe care dorești să le pui în aplicare.