Instalarea unui magazin virtual osCommerce pe serverul vostru nu e greu deloc: poate fi fãcut în numai cîteva minute dacã știi ce sã faci. Configurarea magazinului este un pic mai greu (mai ales dacã vrei sã fie configurat bine), dar se poate face. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie sã le iei în considerare cînd faci asta este optimizarea pentru motoarele de cãutare a magazinului tãu virtual, doar vrei ca sã aparã pe prima pagina a rezultatelor obținute cu Google/Yahoo/Bing atunci cînd cineva cautã produsele pe care le vinzi. Nu-i așa?
Seo pentru osCommerce
Optimizarea pentru motoarele de cãutare pentru osCommerce nu este o sarcinã dificilã dacã ai la dispoziție uneltele bune (modulele seo) și ai unele cunoștințe despre cum trebuie optimizate site-urile osCommerce. Optimizarea nu este chiar atît de diferitã de cea descrisă în articolele pe care deja le-am scris pînă acum pe acest site (mai mult la secțiunea în limba engleză), dar este ceva mai specific pentru a se aplica particularitãților website-urilor pentru ecommerce (comerț electronic).
1. Instalarea modulelor seo pentru osCommerce
Primul pas dupã instalarea pachetului original (pachetul osCommerce descãrcat și nemodificat) care ar trebui fãcut este instalarea cîtorva module seo populare. Nu este nevoie sã le instalați pe toate, este de ajuns sã fie cîte unul din fiecare categorie, oricare la alegre. ªi nici mãcar nu este ceva foarte strict: urmãtoarele module sînt cele mai populare, dar dacã consideri cã altul este mai bun sau dacã îți place mai mult instaleazã-l pe acela. Cîteva dintre cele mai utilizate module pentru meta tag-uri sînt cDynamic Meta Tags, Header Tags SEO și Easy Meta Tags, modulele populare care genereazã URL-uri "prietenoase" pentru motoarele cãutare (care sã conținã cuvinte cheie și care sã fie parcurse ușor de cãtre oameni și de cãtre motarele de cãutare) sînt SEO-G (furnizeazã URL-uri generate automat) și Ultimate SEO URLs.
2. Studiazã bine cuvintele cheie ("keywords")
Ca întodeauna, alegerea cuvintelor cheie potrivite este cea mai importantã parte a procesului de optimizare pentru motoarele de cãutare. Cînd faci optimizarea asta ar trebui sã iei în considerare urmãtoarele elemente:
Relevanța cuvintelor cheie: magazinul tãu virtual este dedicat cîtorva produse și servicii și audienței lor (oamenii care le cautã pe internet). Modulele seo avansate folosesc numele produsului, producãtorul și/sau cuvintele cheie alese de tine pentru a genera URL-uri optimizate. Folosirea cuvintelor cheie potrivite vã vor aduce mai mulți vizitatori și potențiali clienți, alegerea unor cuvinte cheie aiurea (ca sã nu spun proaste) vor face motoarele de cãutare sã vã evite la afișarea rezultatelor.
Volumul cuvintelor cheie: nu selecta prea multe cuvinte cheie, singurul rezultat este cã le va micșora valoarea. Așa cum am mai scris, trebuie sã-ți menții pagina web cît mai simplã se poate, iar umplerea ei cu o mulțime de produse diferite și o mulțime de cuvinte cheie diferite va reuși doar sã micșoreze densitatea unor cuvinte cheie cu țintã specificã (acelea care au cele mai mari șanse sã îți aducã magazinul virtual pe prima paginã a rezultatelor obținute cu motoarele de cãutare).
3. Evitã conținut duplicat
URL-urile dinamice pot avea ca efect indexarea mai multor versiuni a unei pagini sau produs de cãtre programele motoarelor de cãutare (denumite crawlers sau spiders) pentru cã coșul de cumpãrãturi permite mai multe cãi de a ajunge la același produs: prin intermediul ierarhiei categoriilor, listelor de produse ale producãtorilor, lista prețurilor aranjate crescãtor sau descrescãtor, etc.
De asemenea, evitã sã repeți descrierea și titlul pentru produse diferite care au proprietãți similare. Evitã sã ai aceleași descriere și cuvinte cheie la meta tag-uri pentru pagini diferite, chiar și atunci cînd aceste pagini trateazã subiecte similare.
Toate acestea pot cauza penalitãți la paginile voastre din partea motoarelor de cãutare.
4. Optimizarea Meta Tag-urilor și a conținutului
Folosește modulele pentru meta tag-uri pentru a optimiza etichetele pentru titlu, descriere și cuvintele cheie, iar cuvintele alese de tine pentru o paginã/un produs specific ar trebui sã aparã cel puțin o datã în aceste etichete și ar trebui sã fie plasate cît mai aproape de început.
De exemplu: titlul din rãdãcina paginii ar trebui sã aparã pe fiecare paginã a site-ului web, dar numai dupã numele categoriei sau al producãtorului și dupã titlul produsului atunci cînd navighezi prin site prin ierarhia categoriilor, listele produselor ale unui anume producãtor și descrierea produsului (de exemplu).
Nici titlul și nici descrierea din meta tag-uri n-ar trebui sã conțin cuvinte precum un, de, al, pentru, și, dar... etc pentru cã ele micșoreazã relevanța cuvintelor cheie. Dacã chiar sînt necesare, folosește cît mai puține.
5. Conținut adițional
Unul dintre cele mai mari greșeli pe care le-am observat în cadrul unor magazine virtuale și pagini web este aceea cã ele conțin doar lista de produse, o descriere sumarã (un rezumat) și nimic mai mult. Au existat anumite cazuri, de exemplu produsele cosmetice feminine, unde eram aproape pierdut (ca bãrbat nu știu decît cîteva lucruri despre produsele feminine) și a trebuit sã folosesc motoarele de cãutare pentru a gãsi alte pagini care sã-mi spunã cum se folosește un anume produs și de ce ar trebui sã fie folosit în locul altora. Evident, nu folosesc produse cosmetice feminine, dar este un foarte bun exemplu (și mai ales, real: mi-au fost clienți, le-am realizat pagina web).
OsCommerce îți oferã un foarte bun sistem de a-ți vinde produsele online, dar nu îți oferã foarte mult conținut. Pentru a fi gãsit cît mai ușor de alții (strãini care n-au auzit pînã acum de tine), trebuie sã creezi conținut adițional (suplimentar), ceva care sã explice de și cum acești strãini sã vã foloseascã produsele.
6. Crearea de redirecționãri ("Link Building") și popularitarea paginii
Pînã acum am scris numai despre optimizarea pentru motoarele de cãutare din interiorul paginii. Seo din afara paginii (crearea de redirecțiinãri pe alte pagini) este o parte importantã a acțiunii și are ca efect mãrirea popularitãții magazinului virtual și, de asemenea, îți poate aduce trafic pe site.
ține minte întotdeauna sã folosești aceleași cuvinte cheie atunci cînd faci optilmizarea pe paginã și cînd faci trimiteri pe alte site-uri la pagina ta (ca parte a locației, dar și ca parte a descrierii). Categoriile de pe paginã și redirectãrile externe spre ele trebuie sã se potriveascã întotdeauna.