SEO: ce trebuie sa faci cind schimbi structura URL a site-ului tau

Schimbare structurii URL-urilor de pe site-ul tãu nu este recomandatã, dar uneori este necesarã. Motivele pot varia, dar din cînd în cînd astfel de lucruri se întîmplã. Cel mai important lucru pe care trebuie sã ți-l amintești atunci cînd ai de-a face cu așa ceva: fã-o cît mai rar posibil, iar dacã este posibil nu o fã niciodatã. Motoarelor de cãutare nu le prea plac astfel de schimbãri (site-ul trebuie reindexat de la început, ar putea apãrea conținut duplicat, rangul site-ului poate scãdea), mai ales cînd schimbarea este fãcutã des, iar redirecționãrile - backlink-urile - țintite spre un anume articol sau paginã se pot pierde. Dacã site-ul tãu este deja mare (de exemplu: un jurnal-blog sau un site pentru un ziar) poate trece ceva timp pentru a-și reveni complet.

Un URL va fi de obicei indexat într-o zi (depinde de cît de des ajung crawlerele pe site: poate varia de la cîteva ore pînã la cîteva zile), dar asta nu înseamnã cã toate URL-urile trimise cãtre motoarele de cãutare vor fi indexate. Odatã ce o paginã a fost parcursã motorul de cãutare va evalua dacã URL-ul aparține indexului lor sau nu.

Fii sigur cã schimbi structura URL-urilor existentã cu ceva mai bun

Schimbã dintr-o structurã de URL-uri dinamicã într-o structurã a URL-urilor staticã și prietenoasã

Structura dinamicã a URL-urilor aratã cam așa: http://www.supravirtual.ro/index.php?categoria=4&stirea=1, iar conținutul paginii accesate va varia în funcție de URL-ul indexat. Acest tip de URL NU este unul prietenos și poate crea probleme precum conținutul duplicat sau micșorarea valorii locației.

Structura staticã a URL-urilor aratã cam așa: http://www.supravirtual.ro/web-design/joomla1.7-release, iar conținutul va fi identic cu cel al URL-ului anterior creat dinamic (dacã ar fi URL-uri reale) pentru cã categoria numãrul 4 a fost înlocuit cu valoarea ei "web-design", iar știrea numãrul 1 cu valoarea "joomla1.7-release". Acest URL este mai bun decît cel anterior pentru cã este citibil atît de cãtre oameni cît și de cãtre spider și este mai ușor de accesat.

Pãstreazã structura URL-urilor actualã așa cum este

... atunci cînd site-ul are deja un rang bun iar URL-urile sînt bune, chiar dacã nu-s chiar perfecte. Existã situații în care calitatea URL-urilor poate fi îmbunãtãțitã, dar asta n-ar trebui fãcut pentru cã efectele în timp pot face ca site-ul sã "cadã" din poziția în lista rezultatelor și rangul motoarelor de cãutare. Efectele pe termen lung pot fi bune, dar efectele pe termen scurt și mediu pot fi dezastruoase.

Cînd nu sînteți siguri de calitatea URL-urilor voastre puteți întreba oricînd un expert SEO și faceți ce spune el. Experiența lor îți va spune dacã cazul tãu meritã schimbarea structurii URL-urilor.

Redirecționeazã vechile URL-uri la cele noi folosind 301 redirect

301 redirect îi spune motorului de cãutare cã ai schimbat pentru totdeauna locația URL-ului, ar trebui sã o folosești dupã schimbarea structurii URL-urilor.

ține minte cã toate locațiile la care ai aplicat 301 redirect vor pierde din valoarea locației, dar dacã nu faci asta site-un tãu va cãdea ca o piatrã pe fundul unui lac: vei pierde toate valorile locațiilor vechi.

Actualizeazã sitemap-ul XML și retrimite-l

În cazul în care nu generezi fisierul sitemap în format XML de fiecare datã cînd adaugi un articol nou pe site-ul tãu (în acest caz totul este automat și este suficient sã schimbi condițiile de creare a URL-urilor și sã le înregistrezi în baza de date dupã care sã aplici 301 redirect la vechile URL-uri) ar trebui sã actualizezi sitemap-ul XML și sã-l retrimiți la motoarele de cãutare prin intermediul uneltelor pentru webmasteri (toate motoarele de cãutare mari au asemenea unelte).

Acest lucru va ajuta reindexarea site-ului tãu mai repede și îl vei readuce la rangul inițial mai rapid.

Actualizeazã toate locațiile interne și sitemap-ul HTML

Asigurați-vã întotdeauna cã locațiile interne ale site-ului și sitemap-ul HTML sînt actualizate. Puteți genera anumite locații și le puteți pune în baza de date, dar pot exista o mulțime de alte locații care sînt codate (introduse în script - depinde de cel care a creat site-ul și de uneltele pe care le-a folosit pentru asta), iar în acest caz script-ul trebuie de asemenea verificat și modificat.

Încearcã sã nu folosești 301 redirect peste tot în site cînd schimbi structura de URL-uri. Aceasta poate crea confuzii printre vizitatori (aceștia pot ajunge în alte locuri decît credeau cã se gãsesc) și va menține valoarea locațiilor interne.

Sitemap-ul de care vã spun este diferit de sitemap-ul XML și se gãsește pe site. Este o unealtã foarte utilã dacã dorești ca vizitatorii umani și programele de tip spider sã-ți parcurgã site-ul rapid, dar acesta este un subiect pentru alt articol.

realizăm site-uriRealizăm site-uri de prezentare a activitățile tale și aplicații pentru internet care te ajută să-ți organizezi activitatea într-un mod cît mai eficientă și fără pierderi (în bani, timp și energie), oriunde te-ai afla. Ai nevoie de un magazin online sau o unealtă pe care să o ai la dispoziție mereu? Se poate rezolva cu condiția să rezervi un domeniu de internet și spațiu pe server, de aplicația ne ocupăm.

În completarea site-ului sau a aplicației web îți putem pune la dispoziție o aplicație pentru telefonul mobil sau o tabletă cu care să fii mereu informat despre ceea ce se întîmplă cu produsul oferit deja.

Consulting bussiness online / it Oferim consultanță pe marginea sistemelor informatice pe care le ai la dispoziție și îți oferim soluții pentru eficientizarea și dezvoltarea lor în continuare, îți analizăm activitatea companiei și / sau organizației și îți oferim soluții pentru proiectele pe care dorești să le pui în aplicare.

Dacă nu ai la dispoziție un site, un magazin online, o aplicație web sau pentru mobil (Android) dar vrei să-ți dezvolți așa ceva pentru tine sau pentru compania ta îți oferim consultația inițială, cea care este necesară înainte de a începe orice activitate pe marginea unui asemenea proiect.

developing appsDezvoltăm aplicații web și pentru dispozitive mobile (Android) pentru companii și organizații diverse, adaptate cerințelor și necesităților clienților. Prin intermediul lor angajații și colaboratorii pot lucra mai eficient și cu mai puține cheltuieli pentru companie: aplicațiile web pot fi accesate și prin navigatoarele de pe telefonul mobil și tabletă dar folosirea unei aplicații pentru mobil complementară poate face eficiența să crească (se pot scoate în evidență comunicarea dintre oameni sau alte lucruri mai puțin importante pe PC).

Oferim suport pentru aplicațiile folosite în mod curent și le dezvoltăm în continuare folosind tehnologii moderne.

search engine optimisation seoPartea de optimizare pentru motoarele de căutare este foarte importantă cînd vine vorba de site-uri - ele trebuie să îndeplinească anumite criterii pentru a apare cît mai des printre rezultatele căutărilor pe Google și Bing. SEO (search engine optimization) începe încă de la realizarea site-ului, magazinului sau platformei tale pentru că optimizarea asta implică o structură specifică a paginilor, implică ușurință în navigare a vizitatorilor (clienților tăi) și implică rapidate la încărcare. Site-urile predate de noi sînt deja optimizate, dar dacă ai deja o soluție implementată de altcineva îți analizăm website-ul și îți oferim consultanță - îți vom spune opțiunile pe care le ai la dispoziție pentru a crește vizibilitatea și traficul organic.

Distribuie acest URL pe media socială

"Cu capãtul arcurilor, trecînd,
rãzboinicii
mîngîie roua..."

Yosa Buson (1715-1783)

facebook sharing button
twitter sharing button
messenger sharing button
reddit sharing button
wordpress sharing button
whatsapp sharing button
tumblr sharing button
pinterest sharing button
blogger sharing button